@article { author = {, Seyed hamid}, title = {ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات}, journal = {معرفت 151، تیر 1389}, volume = {19}, number = {4}, pages = {111-}, year = {2010}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ابعادى نظرى در باب اسلام و ارتباطات}, abstract_fa ={در این مقاله با تکیه بر مفاهیم حکومت و ارتباطات در اسلام، فرایند تبلیغ به مثابه شاخص ارتباطات اجتماعى در اسلام محور بحث قرار گرفته است. اصول تعیین‏کننده مرزهاى اخلاقى تبلیغ در اسلام پنج چیز است: 1. توحید؛ 2. امر به معروف و نهى از منکر؛ 3. تقوا؛ 4. امت یا جامعه؛ 5. امانت. ارتباط بین فرهنگى و بین‏المللى (در اینجا تأکید بر ملیت است نه دولت ـ ملت) عناصر ضرورى امت اسلامى‏اند. بدین‏ترتیب تبلیغ نظریه ارتباطات و اخلاق در اسلام است و براى شناخت آن باید به پنج اصل مهم و پایه در اسلام اشاره کرد: «توحید» در مقام یک نظریه وحدت‏گراى اطلاعاتى و ارتباطاتى، «امر به معروف و نهى از منکر» به مثابه نظریه مسئولیت راهنمایى و عمل، «امت» به مثابه مفهوم جامعه جهانى، «تقوا» بیانگر نظام اخلاقى تبلیغ در اسلام، و «امانت» بیانگر شایستگى مشروط انسان براى خلافت الهى.}, keywords_fa = {تبلیغ ,توحید ,امر به معروف و نهى از منکر ,تقوا ,امت ,امانت ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2184}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/7_7.pdf} }