@article { author = {, Abdolali}, title = {بررسى تحلیلى برخى از روش‏هاى تربیتى در قرآن}, journal = {معرفت 160، فروردین 1390}, volume = {20}, number = {1}, pages = {13-}, year = {2011}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسى تحلیلى برخى از روش‏هاى تربیتى در قرآن}, abstract_fa ={دین اسلام مجموعه‏اى از اعتقادات، احکام و قوانین اخلاقى است. انسانِ دینى، علاوه بر دارابودن اعتقاد درست و عمل به احکام اسلامى، مزیّن به اخلاق اسلامى مى‏باشد. در این زمینه روش‏هاى تربیتى قرآن راهنما و راهگشاست.      هدف نوشتار حاضر معرفى و ارائه برخى روش‏هاى تربیتى قرآن مى‏باشد. این نوشتار با رویکرد توصیفى ـ تحلیلى و به شیوه اسنادى پنج روش تربیتى قرآن (بیدارى فضایل فطرى اخلاقى، پند و اندرز، عفو، انجام اعمال عبادى و ارائه الگوى شایسته) را که جنبه عمومى نسبت به همه انسان‏ها و رابطه با اخلاق و تربیت بشر دارد. با استخراج آن روش‏ها در آیات کریمه مورد بحث و بررسى قرار داده است.      نگارنده معتقد است از آن جهت که روش‏هاى تربیتى قرآن از علم نامحدود خداوند که آگاه به احوال و نیاز نوع بشر در تربیتش مى‏باشد ارائه شده و آن روش‏ها جنبه عمومى دارد، مربیان براى تربیت نوع بشر ناگزیر به کارگیرى آن روش‏ها مى‏باشد تا در تحقق اهداف تربیتى اسلام به مطلوب خویش برسانند.  }, keywords_fa = {قرآن ,تربیت ,عفو ,روش تربیتى ,فضایل اخلاقى ,پند و اندرز ,اعمال عبادى ,الگوى شایسته ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2316}, eprint = {} }