@article { author = {, Ebrahim and Ramezani, Raziyeh}, title = {بررسى تأثیر بازى}, journal = {معرفت 163، تیر 1390}, volume = {20}, number = {4}, pages = {167-}, year = {2011}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسى تأثیر بازى}, abstract_fa ={هدف از پژوهش حاضر، بررسى تأثیر بازى در میزان یادگیرى درس ریاضى دوره ابتدایى است. روش پژوهشى مورد استفاده، روش شبه‏تجربى از نوع پیش‏آزمون، پس‏آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. نمونه آمارى شامل 55 دانش‏آموز پایه دوم در سال تحصیلى 89ـ88 بود که به شیوه نمونه‏گیرى خوشه‏اى از میان دانش‏آموزان مدرسه ابتدایى دخترانه کوثر شهر قم انتخاب شدند و به طور تصادفى در دو گروه «آزمایش» (25 دانش‏آموز) و «کنترل» (30 دانش‏آموز) قرار گرفتند. مباحث «زوج و فرد، آموزش ضرب و محور اعداد»، در گروه آزمایش به وسیله بازى، و در گروه کنترل، به شیوه معمولى تدریس شدند. از آزمون  tبراى تجزیه و تحلیل نتایج استفاده شد.      نتایج آمارى نشان دادند که روش تدریس مبتنى بر بازى در یادگیرى مسائل ریاضى مؤثرتر است.}, keywords_fa = {آموزش ابتدایى ,بازى ,مباحث زوج و فرد ,آموزش ضرب و محور اعداد ,یادگیرى ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2370}, eprint = {} }