TY - JOUR ID - 2370 TI - بررسى تأثیر بازى JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Ebrahim, AD - دانشیار - گروه جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبائی AU - Raziyeh, Ramezani AD - کارشناس ارشد - دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 20 IS - 4 SP - 167EP - آموزش ابتدایى ,بازى ,مباحث زوج و فرد ,آموزش ضرب و محور اعداد ,یادگیرى ,DO - AB - هدف از پژوهش حاضر، بررسى تأثیر بازى در میزان یادگیرى درس ریاضى دوره ابتدایى است. روش پژوهشى مورد استفاده، روش شبه‏تجربى از نوع پیش‏آزمون، پس‏آزمون با گروه آزمایش و کنترل بود. نمونه آمارى شامل 55 دانش‏آموز پایه دوم در سال تحصیلى 89ـ88 بود که به شیوه نمونه‏گیرى خوشه‏اى از میان دانش‏آموزان مدرسه ابتدایى دخترانه کوثر شهر قم انتخاب شدند و به طور تصادفى در دو گروه «آزمایش» (25 دانش‏آموز) و «کنترل» (30 دانش‏آموز) قرار گرفتند. مباحث «زوج و فرد، آموزش ضرب و محور اعداد»، در گروه آزمایش به وسیله بازى، و در گروه کنترل، به شیوه معمولى تدریس شدند. از آزمون  tبراى تجزیه و تحلیل نتایج استفاده شد.      نتایج آمارى نشان دادند که روش تدریس مبتنى بر بازى در یادگیرى مسائل ریاضى مؤثرتر است. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/2370 L1 - ER -