@article { author = {Sajedi, Abolfazl}, title = {اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى}, journal = {معرفت 167، آبان 1390}, volume = {20}, number = {8}, pages = {61-}, year = {2011}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {اسلامى‌ ‏سازى علوم انسانى؛ آسیب ‏‌شناسى}, abstract_fa ={این مقاله به آسیب‏شناسى روند اسلامى‏سازى علوم انسانى در ایران مى‏پردازد. علوم انسانى که ابعاد انسانى آدمى را مى‏کاود، براى اسلامى‏سازى به سازوکارهاى ویژه‏اى در بعد ساختارهاى آموزشى و پژوهشى، نیروى انسانى و تولیدات علمى در این عرصه نیاز دارد که هر سه داراى کاستى‏هایى است. کارکردگرایى به جاى صدق‏گرایى، تبیین‏گرایى به جاى استدلال‏گرایى، کاربردگرایى به جاى علم‏گرایى، نمونه‏هایى از آسیب‏هاى محتوایى در روند اسلامى‏سازى علوم انسانى تلقى مى‏شوند. فقدان روش‏شناسى مناسب در این مسیر نیز مشکلاتى را فراروى اندیشمندان داخلى قرار داده است. تحقیق حاضر به روش تحلیلى و جمع‏آورى اطلاعات به روش اسنادى انجام شده است.}, keywords_fa = {علوم انسانی ,آسیب‏ شناسى ,روش‏شناسى ,تولید علم ,ساختارشناسى ,مبانى علوم انسانى اسلامى ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2420}, eprint = {} }