TY - JOUR ID - 2425 TI - تأثیر کارگاه‏ هاى آموزشى بر میزان توانمندى معلمان با استفاده از روش آزمایش پس‏ رویدادى (بررسى موردى: معلمان دوره راهنمایى شهر بهشهر) JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Seyed Ali Asghar, AD - کارشناس ارشد - چامعه شناسی Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 20 IS - 8 SP - 139EP - توانمندى معلمان ,کارگاه آموزشى ,شیوه تدریس ,ارزشیابى دانش‏ آموز ,آزمایش پس‏رویدادى ,DO - AB - ارزشیابى توانمندى و عملکرد معلمان و تأثیر دوره‏هاى ضمن خدمت بر روى آنان، از جمله موضوعاتى است که مورد توجه نظریه‏پردازان و محققان عرصه تعلیم و تربیت قرار گرفته است. این پژوهش به بررسى این موضوع در شهر بهشهر پرداخته است. در اجراى این تحقیق، از یک گروه آزمایش (معلمانى که در تمامى کارگاه‏هاى آموزشى برگزارشده طى دو سال گذشته شرکت داشته‏اند) و یک گروه کنترل (معلمانى که در کارگاه‏هاى آموزشى هرگز شرکت نکرده‏اند) استفاده شده است. نتایج حاصل تحقیق نشان مى‏دهد تفاوتى بین این دو گروه معلمان وجود ندارد و فرضیات تحقیق همگى رد شده‏اند؛ یعنى تفاوتى بین معلمان شرکت‏کننده در کارگاه‏ها و معلمانى که در کارگاه‏هاى آموزشى حضور نداشته‏اند، از نظر میزان توانمندى و ابعاد سه‏گانه آن (شیوه‏هاى تدریس، ارزشیابى و بررسى فعالیت‏هاى دانش‏آموزان) وجود نداشته است. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/2425 L1 - ER -