@article { author = {Dawoodi, Aris and Tavana, Mohammad ali}, title = {سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى}, journal = {معرفت 179، آبان 1391}, volume = {21}, number = {8}, pages = {47-}, year = {2012}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى}, abstract_fa ={در حالى که جهان حاضر، روزبه روز درهم تنیده تر مى گردد و فرهنگ هاى چندگانه شکل مى گیرد، سیاست هاى چندفرهنگ گرایى به عنوان راه حلى براى مسائل تنوع فرهنگى، قومى و مذهبى مورد توجه جدى تر قرار گرفته است و تغییراتى را در سیاست هاى تعلیم و تربیت ایجاد نموده است. به عبارت دیگر، وضعیت چندفرهنگ گرایى حاضر، سیاست هاى تعلیم و تربیتى خاص خود را مى طلبد. این مقاله با روش توصیفى ـ تحلیلى بر این است که از یک سو، وضعیت چندفرهنگ گرایى زمینه را براى رونق تعلیم و تربیت ارزش هاى اسلامى فراهم آورده است و از سوى دیگر، ارزش هاى اسلامى قابلیت سازگارى با چنین وضعیتى را دارا هستند. این مقاله پس از توصیف وضعیت چندفرهنگى، رابطه آن را با تعلیم و تربیت ارزش هاى اسلامى بررسى و در نهایت ظرفیت هاى سنت اسلامى براى مواجهه با چنین وضعیتى و عرضه ارزش هاى اسلامى، به ویژه تعلیم و تربیت ارزش ها را آشکار مى نماید.  }, keywords_fa = {تعلیم و تربیت ,چند فرهنگ‌گرایى ,ارزش‌هاى اسلامى ,نسبت سنجى ,آینده شناسى ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2576}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/4_4.pdf} }