TY - JOUR ID - 2576 TI - سیاست چندفرهنگى و تعلیم و تربیت ارزش ها؛ آموزش ارزش هاى اسلامى در دنیاى چندفرهنگى JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Aris, Dawoodi AD - AU - Mohammad ali, Tavana AD - استادیار - گروه علوم سیاسی دانشگاه یزد Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 21 IS - 8 SP - 47EP - تعلیم و تربیت ,چند فرهنگ‌گرایى ,ارزش‌هاى اسلامى ,نسبت سنجى ,آینده شناسى ,DO - AB - در حالى که جهان حاضر، روزبه روز درهم تنیده تر مى گردد و فرهنگ هاى چندگانه شکل مى گیرد، سیاست هاى چندفرهنگ گرایى به عنوان راه حلى براى مسائل تنوع فرهنگى، قومى و مذهبى مورد توجه جدى تر قرار گرفته است و تغییراتى را در سیاست هاى تعلیم و تربیت ایجاد نموده است. به عبارت دیگر، وضعیت چندفرهنگ گرایى حاضر، سیاست هاى تعلیم و تربیتى خاص خود را مى طلبد. این مقاله با روش توصیفى ـ تحلیلى بر این است که از یک سو، وضعیت چندفرهنگ گرایى زمینه را براى رونق تعلیم و تربیت ارزش هاى اسلامى فراهم آورده است و از سوى دیگر، ارزش هاى اسلامى قابلیت سازگارى با چنین وضعیتى را دارا هستند. این مقاله پس از توصیف وضعیت چندفرهنگى، رابطه آن را با تعلیم و تربیت ارزش هاى اسلامى بررسى و در نهایت ظرفیت هاى سنت اسلامى براى مواجهه با چنین وضعیتى و عرضه ارزش هاى اسلامى، به ویژه تعلیم و تربیت ارزش ها را آشکار مى نماید.   UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/2576 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/4_4.pdf ER -