@article { author = {Rahbar, Hasan and Kakaie, Ghasem}, title = {کدام نوع معرفت، موضوع تحلیل فلسفى است؟}, journal = {معرفت 188، مرداد 1392}, volume = {22}, number = {5}, pages = {57-}, year = {2013}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {کدام نوع معرفت، موضوع تحلیل فلسفى است؟}, abstract_fa ={معرفت شناسان معمولاً سه معنا را در مورد معرفت به کار مى برند. آشنایى، مهارت و معرفت گزاره اى، سه معناى معرفت را تشکیل مى دهند. با وجود این، اکثر معرفت شناسان، معرفت گزاره اى را موضوع فلسفه قلمداد مى کنند. این مقاله که به روش اسنادى و کیفى نگاشته شده است، مى کوشد ضمن تبیین هریک از معانى معرفت، به بررسى معرفت گزاره اى به طور خاص بپردازد و بر اساس تعریف سنتىِ معرفت به باور صادق موجه، شروط سه گانه این تعریف و نظرات در باب آنها را مورد کندوکاو قرار دهد. یافته هاى این پژوهش نشانگر این نکته است که شروط سه گانه با اشکالاتى از منظر برخى معرفت شناسان روبه روست و با وجود اجماع نسبى در باب تعریف معرفت با شروط سه گانه، از زمان گتیه به بعد این تعریف دچار چالش گردید و شروط سه گانه براى تعریف معرفت ناقص پنداشته شد.}, keywords_fa = {باور ,معرفت شناسى ,توجیه ,صدق ,معرفت گزاره اى ,نظریه هاى صدق ,نظریه توجیه ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2696}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/5_OP_2.PDF} }