TY - JOUR ID - 2706 TI - بایسته‏ هاى تغییر سیاست جمعیتى با تأکید بر نقش رسانه ملى JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Ebrahim, AD - استادیار - دانشگاه قرآن و حدیث Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 22 IS - 6 SP - 25EP - رسانه ملى ,سیاست جمعیتى ,مدیریت پیام ,تحدید نسل ,افزایش نسل ,DO - AB - نظام جمهورى اسلامى ایران با گذشت بیش از بیست سال از اجراى سیاست تحدید و کنترل جمعیت، با توجه به ملاحظات گوناگون اقتصادى، اجتماعى، فرهنگى، سیاسى و امنیتى، اینک در آن تجدیدنظر کرده و سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته است. بى تردید، براى تحقق این سیاست جدید جمعیتى، باید اقدام هاى متعددى در حوزه هاى گوناگون انجام شود که یکى از مهم ترین آنها «فرهنگ سازى» و تغییر گفتمان جامعه، از «کاهش» جمعیت، به «افزایش» جمعیت است.      بر این اساس، رسانه ملى به منزله یکى از مهم ترین دستگاه هاى فرهنگ ساز کشور، باید بر مبناى طرح و برنامه اى دقیق، مشخص و زمان بندى شده، براى تحقق سیاست جدید جمعیتى کشور وارد میدان شود و از همه ظرفیت هاى خود در این زمینه استفاده کند. ولى پیش از هر اقدام باید راهبردها و سیاست هاى رسانه در این زمینه مشخص شود تا فعالیت هاى اجرایى و برنامه هاى تولیدى، اهداف را به خوبى برآورده سازند. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/2706 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/3_OP_3.PDF ER -