@article { author = {Shamshiri , Babak and , Sheyda}, title = {بررسى مفهوم خودشناسى از نگاه اسلام و استنتاج اهداف و روش ‏هاى تربیتى آن}, journal = {معرفت 191، آبان 1392}, volume = {22}, number = {8}, pages = {45-}, year = {2013}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسى مفهوم خودشناسى از نگاه اسلام و استنتاج اهداف و روش ‏هاى تربیتى آن}, abstract_fa ={در بینش اسلام، خودشناسى مفهومى اساسى است که از دو راه معرفت انفسى و آفاقى ممکن و میسر مى شود و خود منشأ بسیارى از آموزه هاى اخلاقى و تربیتى مى باشد. بر این اساس، این نوشتار به بررسى مفهوم خودشناسى از نگاه اسلام و استنتاج اهداف و روش هاى تربیتى برخاسته از این مفهوم مى پردازد. روش تحقیق در این پژوهش کیفى است که به صورت توصیفى ـ تفسیرى موضوع مزبور را مورد بحث و بررسى قرار مى دهد. همچنین پژوهش با رویکردى کلامى مفهوم خودشناسى نزد اسلام را بررسى مى کند. ازاین رو، پژوهش در وهله نخست، معطوف به قرآن و سپس به تفاسیر متکلمان و صاحب نظران شیعى است. سرانجام باید گفت: از نگاه اسلام، خردورزى زیربناى خودشناسى آفاقى و انفسى و نیز تهذیب نفس و کمال معنوى انسان است و بر اهداف و روش هاى تربیتى برخاسته از این مفهوم نیز مترتب مى باشد.}, keywords_fa = {انسان شناسى اسلام ,خودشناسى اسلام ,اهداف تربیتى ,روش هاى تربیتى ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2732}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/4_OP_5.PDF} }