@article { author = {, Meytham}, title = {جستارى نظرى پیرامون نسبت دین و رسانه از دین رسانه‏اى تا رسانه دینى}, journal = {معرفت 198، خرداد 1393}, volume = {23}, number = {3}, pages = {61-}, year = {2014}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {جستارى نظرى پیرامون نسبت دین و رسانه از دین رسانه‏اى تا رسانه دینى}, abstract_fa ={در این پژوهش نویسنده به دنبال بررسى نسبت دین و رسانه مبتنى بر دو مفهوم و اصطلاح «دین رسانه‏اى» یا «رسانه دینى» است. در همین زمینه، با تأملى نظرى مى‏توان با نگاه تعامل‏گرایانه، دین را به‏مثابه یک نظام متکامل براى زندگى انسان در نظر گرفت که هدف و غایت آن تأمین سعادت اخروى و سامان‏بخشى به سلامت معنوى و مادى بشر است و نیز با تمایز بین سطوح روش، محتوا و هدف براى حوزه مذکور، میان رسانه دینى و دین رسانه‏اى تمایز قایل شد. نتایج پژوهش حاکى از این است که دین رسانه‏اى نمایش مناسک و آیین‏هاى دینى مرتبط با مجراهاى ارتباطات سنتى در رسانه ‏هاى مدرن مى‏باشد، اما رسانه دینى سه سطح موردنظر در حوزه دین به‏ویژه حیطه اهداف و غایات را مدنظر قرار مى‏دهد. توجه به اهداف و غایات دین نه‏تنها در فرایند تولید پیام و محتواى رسانه مهم تلقى مى‏شود، بلکه باید در تمام سازوکارهاى حاکم بر رسانه جارى باشد.}, keywords_fa = {دین ,رسانه ,رسانه دینى ,دیدگاه ابزارگرایانه ,ذات‏گرایانه ,تعامل‏ گرایانه ,دین رسانه ‏اى ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2818}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/5_7.pdf} }