@article { author = {, Mohammad reza}, title = {بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها}, journal = {معرفت 198، خرداد 1393}, volume = {23}, number = {3}, pages = {111-}, year = {2014}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها}, abstract_fa ={امروزه بازى‏هاى رایانه‏اى تنها یک سرگرمى نیست. تأثیرات این رسانه نوین در ابعاد فرهنگى و سیاسى حایز اهمیت است. با استفاده از نظریه تولید فراواقعیت بودریار در خصوص تصویرسازى رسانه‏ ها از عالم واقع، مى ‏توان کارکرد بازى‏ هاى رایانه‏اى را در شکل‏دهى به اذهان مردم بخصوص نوجوانان و جوانان به ‏عنوان مخاطبان اصلى بازى ‏هاى رایانه‏اى تبیین کرد. این مقاله با روش اسنادى، با بیان چند مصداق، پیام‏هاى القایى این بازى‏ها در جنگ نرم دشمن را بررسى مى ‏کند و راه‏کارهایى براى استفاده بهتر از این رسانه نوین ارائه مى ‏دهد. بازى‏ هاى رایانه‏اى در بعد سیاسى به ابزارى براى سلطه استعمارگران تبدیل شده است. معرفى کردن مسلمانان به‏ عنوان تروریست و استفاده از نمادهاى مذهبى به‏عنوان نمادهاى تروریست‏ها، بخشى از محتواى این نوع بازى‏هاست. باید هم به صورت ایجابى و هم به صورت سلبى با این مسئله روبه ‏رو شد. هم دولت باید بستر لازم را براى تولید بازى ‏هاى دینى فراهم کند و هم حوزه باید به‏ عنوان بازوى فکرى از ظرفیت‏هاى این رسانه نوین استفاده نماید.}, keywords_fa = {رسانه ,اسلام ,بازى ‏هاى رایانه‏اى ,جنگ نرم ,آمریکا ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/2821}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/8_6.pdf} }