TY - JOUR ID - 2821 TI - بازى‏ هاى رایانه‏اى؛ رسانه‏اى خاموش در جنگ نرم مصادیق، راه‏کارها JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Mohammad reza, AD - کارشناس ارشد - رشته تبلیغ و ارتباطات دانشگاه باقر العلوم Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 23 IS - 3 SP - 111EP - رسانه ,اسلام ,بازى ‏هاى رایانه‏اى ,جنگ نرم ,آمریکا ,DO - AB - امروزه بازى‏هاى رایانه‏اى تنها یک سرگرمى نیست. تأثیرات این رسانه نوین در ابعاد فرهنگى و سیاسى حایز اهمیت است. با استفاده از نظریه تولید فراواقعیت بودریار در خصوص تصویرسازى رسانه‏ ها از عالم واقع، مى ‏توان کارکرد بازى‏ هاى رایانه‏اى را در شکل‏دهى به اذهان مردم بخصوص نوجوانان و جوانان به ‏عنوان مخاطبان اصلى بازى ‏هاى رایانه‏اى تبیین کرد. این مقاله با روش اسنادى، با بیان چند مصداق، پیام‏هاى القایى این بازى‏ها در جنگ نرم دشمن را بررسى مى ‏کند و راه‏کارهایى براى استفاده بهتر از این رسانه نوین ارائه مى ‏دهد. بازى‏ هاى رایانه‏اى در بعد سیاسى به ابزارى براى سلطه استعمارگران تبدیل شده است. معرفى کردن مسلمانان به‏ عنوان تروریست و استفاده از نمادهاى مذهبى به‏عنوان نمادهاى تروریست‏ها، بخشى از محتواى این نوع بازى‏هاست. باید هم به صورت ایجابى و هم به صورت سلبى با این مسئله روبه ‏رو شد. هم دولت باید بستر لازم را براى تولید بازى ‏هاى دینى فراهم کند و هم حوزه باید به‏ عنوان بازوى فکرى از ظرفیت‏هاى این رسانه نوین استفاده نماید. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/2821 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/8_6.pdf ER -