@article { author = {, Mahdi}, title = {درآمدى بر وحدت وجود در فلسفه هند}, journal = {معرفت 113، اردیبهشت 1386}, volume = {16}, number = {2}, pages = {99-}, year = {2007}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {درآمدى بر وحدت وجود در فلسفه هند}, abstract_fa ={در برخى از مکتب هاى فلسفى هند، تعالیم قدّیسان آن مکتب مبتنى است بر اینکه انسان جزء و ذرّه اى از کلى است که در آرزوى پیوند با آن است و آن کل نیز جداى از خود او نیست. به عبارت دیگر، خداى هندیان «درونى» است و هستى جهان «توهّمى» بیش نیست. آنچه از شارحان این مکاتب به دست آمده این است که خدا و نفسِ انسانِ وارسته، یکى هستند و جهان مادى به وسیله قدرت خلّاقه خدا نمود پیدا کرده و استقلال و هستى او، توهّمى بیش نیست.}, keywords_fa = {برهمن ,مکاتب فلسفى هند ,وداها ,ودانته ,اُپانیشادها ,آتمن ,مایا ,کثرت ,وحدت وجود ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/299}, eprint = {} }