@article { author = {Rahnema, Akbar and , Mohsen and , Seyyed Abdul Karim}, title = {تحلیل و بررسى آراء تربیتى علّامه اقبال لاهورىبا تأکید بر اهداف و روش ها}, journal = {معرفت 228، آذر 1395}, volume = {25}, number = {9}, pages = {101-}, year = {2016}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل و بررسى آراء تربیتى علّامه اقبال لاهورىبا تأکید بر اهداف و روش ها}, abstract_fa ={علّامه محمداقبال لاهورى به عنوان یکى از چهره هاى درخشان تاریخ مشرق زمین و دنیاى اسلام، کوشید تا اندیشه هاى اصلاح گرایانه، آگاه کننده و هدایتگر خویش را براساس آموزه هاى دین مبین اسلام بنا نهد. در آثار وى، به موضوعات گوناگونى از جمله «تعلیم و تربیت» برمى خوریم. ویژگى اصلى آراء تربیتى اقبال این است که علاوه بر اسلامى بودن، بر مفهوم فلسفى خاصى به نام «خودى»، به معناى انسان کامل بنا شده و در خصوص چگونگى تکامل ارزشى و اخلاقى «خودى» به تفصیل بحث کرده است. بر این اساس، هر کسى باید ابتدا به خود توجه داشته باشد، ارزش وجودى خود را بشناسد و سپس به امور دیگر بپردازد. این خودى مى تواند محک اعمال نیک و بد انسان باشد. این تحقیق نظرى است و سعى دارد با روش توصیفى ـ تحلیلى، مهم ترین اهداف و روش هاى تربیتى مدنظر علامه اقبال لاهورى را بررسى کند.  }, keywords_fa = {تعلیم و تربیت ,اقبال لاهورى ,خودى ,اهداف و روش هاى تعلیم و تربیت ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3164}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/6_23.pdf} }