TY - JOUR ID - 3167 TI - معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Seyed hamidreza, AD - استاد - گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان AU - Mojdeh, AD - فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 25 IS - 9 SP - 117EP - قرآن ,محتوا ,معیار ,برنامه درسى ,آموزش ,متعلم ,کتب درسى ,DO - AB - محتواى آموزشى یکى از عناصر اصلى برنامه هاى درسى محسوب مى شود که لازم است بر اساس مجموعه اى از معیارهاى مناسب و از منابع قابل اطمینانى انتخاب و استخراج گردد. ازاین رو، استخراج معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از قرآن کریم، به عنوان مطمئن ترین و پایدارترین منبع الهى در امر انتخاب محتوا، یکى از مهم ترین و ضرورى ترین مسائلى است که لازم است در جهت آن گام هایى برداشته شود. ازاین رو، هدف این پژوهش، «شناسایى معیارهاى انتخاب محتواى آموزشى از منظر قرآن کریم» است. به منظور وصول به هدف فوق، از روش توصیفى ـ تحلیلى و از منابع اسنادى استفاده گردیده است. نتایج پژوهش حاکى از آن است که در امر انتخاب محتواى آموزشى مى توان معیارهاى بى شمارى را از قرآن کریم استخراج نمود. در این پژوهش به هشت معیار پرداخته شده است. این معیارها عبارتند از: هدایت کنندگى، تدبربرانگیزى، خلاقیت پرورى،انگیزه بخشى، توجه به ابعاد مختلف وجود انسان، فعال سازى و مشارکت فعال مخاطب در متن، کاربرد در زندگى و خودآموزى.   UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/3167 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/9_9.pdf ER -