@article { author = {Fazlollahi Ghamshi, Seyfollah}, title = {ارزیابى دانشجویان از برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها}, journal = {معرفت 228، آذر 1395}, volume = {25}, number = {9}, pages = {131-}, year = {2016}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزیابى دانشجویان از برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها}, abstract_fa ={هدف از این تحقیق، ارزیابى برنامه درسى اجراشده اخلاق اسلامى دانشگاه ها از منظر دانشجویان است. روش تحقیق، توصیفى از نوع پیمایشى و جامعه آمارى نیز 273 دانشجوى کارشناسى دانشگاه آزاد اسلامى واحد قم مى باشد که درس اخلاق اسلامى را در نیمسال دوم 93ـ94 پاس کردند. نتایج تحقیق نشان داد: نیازهاى مبنا قرار گرفته در تدوین اهداف درس اخلاق اسلامى دانشگاه ها، پوشش دهنده نیازهاى فردى و اجتماعى در یک جامعه اسلامى در حد متوسط بوده، همپوشى کامل میان اهداف و نیازها در درس اخلاق اسلامى وجود ندارد. 2. روش هاى یاددهى  یادگیرى به کار گرفته شده در تدریس درس اخلاق اسلامى، با اهداف این درس در سطوح شناختى، عاطفى و رفتارى همسویى اندکى دارد. 3. روش هاى ارزشیابى به کار گرفته شده در ارزشیابى پیشرفت تحصیلى دانشجویان در درس اخلاق اسلامى، همسو با اهداف این درس در سطوح شناختى، عاطفى و رفتارى نیست. 4. میزان دستیابى دانشجویان به اهداف درس اخلاق اسلامى در سطوح شناختى، عاطفى و رفتارى نامطلوب است؛ بنابراین، افزایش اثربخشى برنامه درسى اخلاق اسلامى دانشگاه ها، مستلزم برنامه ریزى براساس نیاز سنجى واقع بینانه مبتنى بر رویکرد ترکیبى هدف محور ـ مسئله محور و ارتقاى مهارت هاى حرفه اى مدرسان مى باشد.  }, keywords_fa = {دانشجویان ,اخلاق اسلامى ,ارزیابى ,برنامه درسى اجراشده ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3168}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/10_1.pdf} }