@article { author = {, Seyed hamidreza and , Mahnaz}, title = {ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها}, journal = {معرفت شماره 237 -شهریور 1396}, volume = {26}, number = {6}, pages = {29-}, year = {2017}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزشیابى تربیتى جایگاه ارزشیابى در آموزش ارزش ها}, abstract_fa ={ارزشیابى تربیتى همچون ارزشیابى تحصیلى امرى است مهم که باید بر تمام فعالیت هاى یاددهى ـ یادگیرى مسائلتربیتى سایه افکند و براى تشخیص همسویى و یا عدم همسویى فرایند آموزش با هدف آموزش از آن استفاده گیرد.تحقیق حاضر بر آن است تا به شناسایى روش هاى مناسب در ارزشیابى تربیتى افراد بپردازد. این تحقیق به صورتتوصیفى ـ تحلیلى و با روش کتابخانه اى و نظرى و با استفاده از تجربیات آموزشى محققان صورت گرفته است. نتایجتحقیق ارائه چهارده روش ارزشیابى مناسب (چهار نمونه برگرفته از نظرات اندیشمندان تربیتى و ده نمونهمحقق ساخته) به منظور ارزیابى آموزه هاى تربیتى افراد است و آموزش دهندگان رسمى و غیررسمى مى توانند از اینروش ها در جهت محک زدن متربیان و حصول آگاهى از میزان نهادینه شدن ارزش هاى آموخته شده در متربیاناستفاده کنند و به این طریق، موفقیت و یا عدم موفقیت آموزش خود را مشخص سازند تا زمینه بازاندیشى درروش ها یا مراحل یاددهى ـ یادگیرى فراهم آید.  }, keywords_fa = {ارزشیابى ,ارزشیابى تربیتى ,آموزه هاى تربیتى ,نهادینه شدن ارزش ها ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3276}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/3_32.PDF} }