TY - JOUR ID - 3278 TI - تبیین چگونگى تربیت اخلاقى در دوره کودکى و عوامل مؤثر بر آنرهیافتى تأملى جهت سامان دهى برنامه هاى تربیتى JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Hassan, Najafi AD - دکتری - مطالعات برنامه درسي دانشگاه علامه طباطبايي AU - Mohammad hasan, AD - کارشناس - علوم تربیتی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 26 IS - 6 SP - 57EP - دوره کودکى ,چگونگى تربیت اخلاقى ,عوامل مؤثر بر تربیت اخلاقى ,سامان دهى برنامه هاى تربیتى ,DO - AB - تربیت اخلاقى از مهم ترین ساحت هاى تربیتى است که به مفهوم ایجاد شناخت و برانگیختن احساس، جهتت ضعیف و اجتناب از رذایل و مراقبت و پرورش هماهنگ فضایل، در راستاى ملکه شدن در عمق وجودى انسانمى باشد. روشن شدن چگونگى تربیت اخلاقى در دوره کودکى و عوامل مؤثر بر آن مى تواند به عنوان رهیافتى تأملى،نقش مهمى در سامان دهى برنامه هاى تربیتى داشته باشد. ازاین رو، این مقاله با روش پژوهش توصیفى ـ تحلیلىتدوین یافته است. یافته هاى پژوهش بیانگر آن است که تربیت اخلاقى در دوره کودکى ضمن دارا بودن هدف،بهره گیرى از شیوه هاى اثربخش و در نظر گرفتن موانع و مشکلات، باید در راستاى سه بعد شناختى، عاطفى وعملکردى طراحى و اجرا گردد. البته توجه به عوامل وراثتى و محیطى (خانواده، مدرسه، همسالان، رسانه هاىمجازى و غیرمجازى، شرایط جغرافیایى) از ضروریات این نظام تربیتى است.   UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/3278 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/5_30.PDF ER -