@article { author = {Rahnema, Akbar and , Majid and , Rasool}, title = {تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول}, journal = {معرفت شماره 237 -شهریور 1396}, volume = {26}, number = {6}, pages = {71-}, year = {2017}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأمل در فلسفه تربیت کودکان استثنایى مبانى، اهداف و اصول}, abstract_fa ={این پژوهش به بررسى فلسفه تربیتى کودکان استثنایى در زمینه مبانى، اصول و اهداف تربیت مى پردازد. این تحقیقاز نوع نظرى و روش آن تحلیلى ـ اسنادى است و در این زمینه، گردآورى اطلاعات نیز از طریق مطالعاتکتابخانه اى انجام گرفته است. یافته هاى پژوهش دلالت دارد بر اینکه براى کودکان استثنایى، تعلیم و تربیت اهمیتویژه و جایگاه رفیعى در زندگانى دارد. بنابراین، مبانى تربیت کودکان استثنایى عبارت است از: کرامت انسان،برخوردارى انسان ها از فطرت مشترک و خصوصیات متفاوت، مختار بودن انسان، عدالت به عنوان اساسى ترینارزش اجتماعى، و احسان متمم عدالت. اهداف تربیت عبارت است از: رسیدن به فلاح، خودشناسى، تکریم وپرورش روحیه احترام، کاهش آسیب رشد از طریق مداخله زودهنگام، و پرورش استعدادها. اصول تربیت هم عبارتاست از: اصل «پرورش شخصیت با اتکا به عزت نفس»، اصل «پرورش خلاقیت»، اصل «فعالیت» و اصل «ایثار».  }, keywords_fa = {اهداف ,مبانى ,اصول ,فلسفه تعلیم و تربیت ,کودکان استثنایى ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3279}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/6_32.PDF} }