@article { author = {Mesbahe Yazdi, Mohammad Taqi}, title = {پاره‌ای از بایسته‌های علم‌آموزی در کلام امیرمؤمنان علی علیه السلام}, journal = {معرفت 241، دی 1396}, volume = {26}, number = {10}, pages = {5-}, year = {2018}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {پاره‌ای از بایسته‌های علم‌آموزی در کلام امیرمؤمنان علی علیه السلام}, abstract_fa ={این مقاله به موضوع بایسته های علم آموزی در کلام امیر مؤمنان علی علیه السلام می پردازد. یکی از نشانه های مؤمنان اینکه آنان حریص و مصر بر کسب علم و دانش هستند و دارای عطش سیری ناپذیری علم آموزی هستند. شیعیان واقعی چون از ارزش تحصیل علم آگاه هستند، و بدان باور دارند، بر تحصیل علم حریص و تا لحظات آخر عمر خویش، در پی کسب علم و دانش هستند. تشنگان علم، مطالب را عمیق و کامل فرا می گیرند؛ هرگز سطحی کاری مرام آنان نیست.                                                             افزون بر این، نشانه دیگر مؤمنان، آمیختن علم با حلم و بردباری است. عالمی که بردبار نباشد، تحمل شنیدن، اندیشیدن و پذیرفتن عقیده مخالف را ندارد. در اختلاف ها، سریع قضاوت کرده، دچار خطا می شود. علم، حلم و بردباری موجب روحیه پرسشگری آنان می شود. این امر خود موجب می شود فرد با وظایف و تکالیف دینی خویش، بحث و گفت وگو و انتخاب نظر صواب، آشنا شود.}, keywords_fa = {مؤمنان ,علم‌آموزی ,بایسته‌های علم‌آموزی ,صبر و بردباری ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3317}, eprint = {} }