@article { author = {, Vahid and Mousavi nasab, Seyyed mohammad sadegh}, title = {قرآن و روش‌های گرایشی در تربیت مناسکی}, journal = {معرفت 246، خرداد 1397}, volume = {27}, number = {3}, pages = {15-}, year = {2018}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {قرآن و روش‌های گرایشی در تربیت مناسکی}, abstract_fa ={در تربیت مناسکی، که یکی از حوزه های تربیت دینی است، به مباحث گوناگونی می توان پرداخت که یکی از آنها «روش های تربیت مناسکی» است. روش ها به بیان نحوة اقدام و عمل می پردازند و دارای اقسام متعددی هستند. بدین روی، این تحقیق تنها درصدد معرفی روش های گرایشی در تربیت مناسکی است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر به دست آوردن روش های معتبر تربیتی از منابع دینی است که این امر با مراجعه به آیات الاحکام میسر شده است. در این تحقیق، از روش «توصیفی ـ تحلیل محتوا» استفاده شده و برای جمع آوری داده ها، از روش کتابخانه ای و مراجعه به قرآن بهره گیری شده است و پس از گردآوری آیات عبادی و مناسکی و مراجعه به تفاسیر و منابع تربیتی متعدد، بیاناتی که دارای رهنمود تربیتی بوده گزینش شده و روش ها از آنها به دست آمده و در سه دستة زمینه ساز (شش روش)، ایجادی (شش روش) و اصلاحی (چهار روش) دسته بندی شده است.}, keywords_fa = {تربیت دینی ,تربیت مناسکی ,آیات‌الاحکام ,روش‌های تربیت دینی ,روش‌های تربیت مناسکی ,روش‌های گرایشی ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3373}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/2_38.pdf} }