TY - JOUR ID - 3379 TI - بررسی تأثیر چندرسانه‌ای‌های تعاملی بر یادگیری روخوانی قرآن کریم JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Fatemeh, Alaei rahmani AD - دانشیار - گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه الزهرا (س) AU - Fahimeh, Gholami nejad AD - دانشجوی دکتری - علوم قرآن و حدیث دانشگاه کاشان AU - Haniyeh, AD - دانشجوی کارشناسی ارشد - علوم قرآن و حدیث.دانشگاه الزهرا(س) AU - Mohammad Hasan, AD - کارشناس ارشد Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 27 IS - 3 SP - 89EP - یادگیری ,کریم ,نرم‌افزار چندرسانه‌ای تعاملی ,صحیح‌خوانی و روان‌خوانی ,DO - AB - پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر به کارگیری نرم افزار چندرسانه ای تعاملی آموزش روخوانی قرآن بر میزان یادگیری دانش آموزان دوة ابتدایی و مقایسه آن با روش آموزش سنتی صورت گرفته است. نوع تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و روش تحقیق شبه آزمایشی است. جامعة آماری، با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، انتخاب شد. برای گردآوری اطلاعات از فرم ارزیابی روخوانی محقق ساخت استفاده شد. در تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی، و در تعیین روایی ابزار گردآوری اطلاعات از نظر استادان و متخصصان دانشگاهی استفاده گردید و پایایی آزمون با روش ضریب آلفای کرونباخ 80 درصد محاسبه شد. یافته های حاصل از آزمونt  مستقل، نشان داد که بین آزمون یادگیری از طریق چندرسانه ای تعاملی با روش سنتی در توانایی خواندن قرآن در دو مؤلفه صحیح خوانی و روان خوانی تفاوت معناداری وجود دارد. به گونه ای که تأثیر مثبت چندرسانه ای های تعاملی در روخوانی قرآن را تأیید کرد. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/3379 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/8_33.pdf ER -