@article { author = {Tvakkoli, Rasool and , Seyed jamalodin}, title = {آثار تربیتیِ «فردی و اجتماعی» نماز در قرآن}, journal = {معرفت 254، بهمن 1397}, volume = {27}, number = {11}, pages = {13-}, year = {2019}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {آثار تربیتیِ «فردی و اجتماعی» نماز در قرآن}, abstract_fa ={نماز، مهم ترین عبادت در اسلام است، و آثار تربیتی فراوانی از آن نشئت می گیرد. اثر تربیتی به هرگونه نقش پذیری درونی و بیرونی که انسان بر اساس جریان تربیت قبول می کند و او را در مسیر شکوفا شدن استعدادهای ذاتی و فطری اش هدایت می نماید، گفته می شود. این نوشتار آثار تربیتی نماز را در دو بُعد فردی و اجتماعی از منظر قرآن، به روش توصیفی ـ تحلیلی بررسی کرده است. آثار تربیتی نماز در بُعد فردی عبارتند از: آرامش و بهداشت روان، پیشگیری از افسردگی، پیشگیری از بیماری های اخلاقی، غفلت زدایی، پرورش فضائل اخلاقی، و تکامل معنوی. آثار تربیتی در بُعد اجتماعی نیز عبارتند از: گسترش روحیه جمعی، ایجادکننده تصویر ایمانی، تنبیه کننده منافقان، و متمایزکننده منافق از مؤمن.}, keywords_fa = {نماز ,آثار تربیتی نماز ,آثار فردی نماز ,آثار اجتماعی نماز ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3457}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/2_46.pdf} }