@article { author = {Ramin, Farah and akbarzadeh njjar, Fatemeh}, title = {محبت؛ رمز سیرة تربیتی امام خمینی‌ ره}, journal = {معرفت 254، بهمن 1397}, volume = {27}, number = {11}, pages = {33-}, year = {2019}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {محبت؛ رمز سیرة تربیتی امام خمینی‌ ره}, abstract_fa ={این مقاله به روش توصیفی ـ تحلیلی با بازکاوی مفهوم تربیت آغاز شده و با اشاره ای گذرا به برخی روش های تربیتی، بیان می دارد که گرچه اتخاذ روش تربیتی مناسب در گرو شناخت استعدادها و روحیه های مختلف متربیان است؛ اما یکی از مؤثرترین روش ها در تربیت، روش محبت و مهرورزی است. از منظر امام خمینی ره هستی به رحمت و محبت وجود یافته و وجود مظهر رحمت حق است.     محبت و مهرورزی قوای خفته انسان را بیدار و نیروهای مهارشده را آزاد می گرداند، نفس انسان را تکمیل و موجب شکوفایی استعدادهای آدمی می گردد. ازاین رو، امام راحل بر این باور است که هدایت بدون محبت تمام نیست و مهرورزی به موجودات و هدایت آنان از لوازم محبت الهی است. در شاکلة تربیتی امام راحل محبت به گونه های مختلف در گفتار و کردار ایشان به منصة ظهور می رسد. راز تربیت امام راحل در انس و صمیمیت با متربی نهفته و ذکر جلوه ها و نمونه های این محبت و انس در زندگی ایشان، رسالت این نوشتار است.}, keywords_fa = {تربیت ,محبت ,امام خمینی ره ,انس ,تکافل ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3459}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/4-254.pdf} }