TY - JOUR ID - 352 TI - راه کارها و شیوه هاى آموزش فراگیران نخبه JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Hosein, AD - Y1 - 2007 PY - 2007 VL - 16 IS - 6 SP - 29EP - نخبه ,سرآمد ,تیزهوش ,استعدادهاى درخشان ,آموزش نخبگان ,روش هاى آموزش فراگیران نخبه ,DO - AB - فراگیران نخبه، نیازها و استعدادهایى دارند که در قالب برنامه هاى عادى مدارس و مراکز آموزشى برآورده نمى شوند و به درستى پرورش نمى یابند. از این رو، باید تغییراتى در این نوع برنامه ها به وجود آورد. در این مقاله، راه کار و شیوه هایى براى تغییر در محتوا، روش و محیط آموزشى کلاس هاى عادى ارائه شده است. روش هاى «شتاب بخشى»، «غنى سازى» و «پیچیده سازى» براى تغییر محتوا، روش «حل مسئله» و «آفرینندگى» براى تغییر شیوه تدریس، و روش هاى «سرعت»، «گروه بندى» و مانند آن براى تغییر محیط آموزشى به کار گرفته مى شوند. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/352 L1 - ER -