@article { author = {Karimzadeh, Sadegh and , Mohammad and abbasi, Hojjatollah}, title = {تربیت اعتقادی بر بنیان مقایسه در قرآن کریم}, journal = {معرفت 264، آذر 1398}, volume = {28}, number = {9}, pages = {25-}, year = {2020}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تربیت اعتقادی بر بنیان مقایسه در قرآن کریم}, abstract_fa ={پژوهش حاضر به روش تحلیلی ـ توصیفی به منظور بررسی برخی ابعاد روش مقایسه در فرایند تربیت دینی از منظر قرآن کریم صورت گرفته است. داده های موردنیاز پژوهش حاضر از طریق استقصای آیات و تفاسیر معتبر، انتخاب و تهیه منابع، مطالعه عمیق و تلاش برای تعیین دلالت های آنها، گردآوری شده است. یافته های پژوهش نشان داد که قرآن کریم این روش را هم در سطح مبدأ هستی و هم در سطح مؤمنان، به هر دو مبدأ اصیل و غیراصیل ارائه کرده است. در سطح اول، درک عمیق تر وجوه عمده ربوبیت، هادی بودن، سودمندی برای بندگان و در سطح دوم، فهم بهتر از وجوهی همچون یکتاپرست و مشرک، اسوه های فضائل و رذائل مورد اتفاق همه، بندگی و آزادگی، مؤمن و فاسق، بصیر و فاقد بصیرت، آب گوارا و آب شور، امور مشابه طبیعت و حیات دنیوی و اخروی به تسهیل تدین متربیان و اقناع ذهن و قلب آنان کمک می کند.}, keywords_fa = {تربیت دینی ,تربیت اعتقادی ,روش‌های تربیت ,روش مقایسه ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3557}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/3_93.pdf} }