@article { author = {, Marziyeh}, title = {جایگاه نهاد نمازجمعه در تربیت اخلاقی جامعه}, journal = {معرفت 264، آذر 1398}, volume = {28}, number = {9}, pages = {87-}, year = {2020}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {جایگاه نهاد نمازجمعه در تربیت اخلاقی جامعه}, abstract_fa ={از نوآوری های اسلام، تشریع فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه است، تا امت اسلامی ضمن دانش افزایی هفتگی و ارتقا آگاهی دینی رخدادهای جهان اسلام را از زبان تحلیل گران مورد اطمینان بشنوند.     ازآنجاکه امروزه حضور جوانان در نماز جمعه نسبت به دهه اول انقلاب کمتر به نظر می رسد، تجدیدنظر در شیوة ارائة آموزه های دینی در حوزة کاری خطیبان، گامی به سوی نوآوری و تأثیرگذاری بیشتر است. هدف از این پژوهش شناخت نقش نهاد نماز جمعه و چگونگی تأثیرگذاری و بررسی موانع و ارائة راه کارهایی در این باره است. براین اساس با روش توصیفی ـ تحلیلی به بررسی نقش نهاد نماز جمعه در تربیت اخلاقی جامعه خواهیم پرداخت.     نماز جمعه از سوی حاکم اسلامی یا نمایندگان او برگزار می شود. نهاد نماز جمعه یک نهاد خاص اجتماعی است، که خط مشی آن برگرفته از قرآن و سیره عملی اهل بیت علیهم السلام است و از مهم ترین راهبردهای آن، تبیین تقوا و تربیت اسلامی در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی مسلمین است، که درصورت رفع موانع سیاسی، اجتماعی و اخلاقی نقش مؤثرتری در تربیت اخلاقی جامعه خواهند داشت.}, keywords_fa = {اخلاق ,نهاد نماز جمعه ,نماز جمعه ,امام جمعه ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3562}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/8_85.pdf} }