@article { author = {, Seyyed Mohammad Reza}, title = {تربیت اقتصادی در حوزه مصرف اهداف، اصول و راهبردها}, journal = {معرفت 274، مهر 1399}, volume = {29}, number = {7}, pages = {87-}, year = {2020}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تربیت اقتصادی در حوزه مصرف اهداف، اصول و راهبردها}, abstract_fa ={پژوهش حاضر به منظور تبیین اهداف، اصول و راهبردهای تأثیرگذار بر تربیت اقتصای در حوزه مصرف با روش توصیفی و تحلیلی و با استفاده از منابع دینی تدوین شده است. ازآنجاکه در فرایند فعالیت های اقتصادی، حوزه مصرف نقش مهمی در شکل دهی سبک زندگی و رشد و تحصیل کمالات نفسانی انسان ایفا می کند؛ در این پژوهش موضوع مصرف مورد توجه قرار گرفته است. ازاین رو، در جهت تربیت این بعد به منظور جهت دهی مصرف متربیان در راستای هدف آفرینش، به بایستگی اصلاح باورها، توجه به ارزش های شرعی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری همگانی، اشاره شده است. در ادامه با هدف دستیابی به میانه روی در مصرف، بایستگی آشنایی با عوامل اسراف، انواع اسراف و پیامدهای آن مورد توجه قرار گرفته است و در پایان بایستگی آشنایی با راه کارهای مؤثر در حوزه هزینه و مهارت آموزی در کیفیت خرید و موانع سامان بخشی معیشت به عنوان اصول و بایدهای رسیدن به هدف مدیریت اقتصای کارآمد در خانواده مطرح گردیده است.}, keywords_fa = {مصرف ,روش‌های تربیت اقتصادی ,اصول تربیت اقتصادی ,اهداف تربیت اقتصادی ,توزیع ,تربیت اقتصادی ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/3794}, eprint = {https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/9_22.pdf} }