TY - JOUR ID - 3794 TI - تربیت اقتصادی در حوزه مصرف اهداف، اصول و راهبردها JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Seyyed Mohammad Reza, AD - استادیار - گروه علوم تربیتی مؤسسه امام خمینی Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 29 IS - 7 SP - 87EP - مصرف ,روش‌های تربیت اقتصادی ,اصول تربیت اقتصادی ,اهداف تربیت اقتصادی ,توزیع ,تربیت اقتصادی ,DO - AB - پژوهش حاضر به منظور تبیین اهداف، اصول و راهبردهای تأثیرگذار بر تربیت اقتصای در حوزه مصرف با روش توصیفی و تحلیلی و با استفاده از منابع دینی تدوین شده است. ازآنجاکه در فرایند فعالیت های اقتصادی، حوزه مصرف نقش مهمی در شکل دهی سبک زندگی و رشد و تحصیل کمالات نفسانی انسان ایفا می کند؛ در این پژوهش موضوع مصرف مورد توجه قرار گرفته است. ازاین رو، در جهت تربیت این بعد به منظور جهت دهی مصرف متربیان در راستای هدف آفرینش، به بایستگی اصلاح باورها، توجه به ارزش های شرعی و تقویت روحیه مسئولیت پذیری همگانی، اشاره شده است. در ادامه با هدف دستیابی به میانه روی در مصرف، بایستگی آشنایی با عوامل اسراف، انواع اسراف و پیامدهای آن مورد توجه قرار گرفته است و در پایان بایستگی آشنایی با راه کارهای مؤثر در حوزه هزینه و مهارت آموزی در کیفیت خرید و موانع سامان بخشی معیشت به عنوان اصول و بایدهای رسیدن به هدف مدیریت اقتصای کارآمد در خانواده مطرح گردیده است. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/3794 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/9_22.pdf ER -