TY - JOUR ID - 4263 TI - اصول و روش‌های تربیت نمازی فرزندان در سنین هفت ‌تا چهارده ‌سالگی JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Ahad, omidi AD - کارشناس ارشد - روان شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) AU - Sadegh, sadeg AD - کارشناس - موسسه امام خمینی Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 31 IS - 12 SP - 57EP - 66تربیت ,روش تربیت‌ نمازی ,اصول تربیت‌ نمازی ,تربیت‌ نمازی ,DO - AB - تربیت اساس و پایه سعادت و رستگاری انسان است تا جایی که حتی خوشبختی جوامع و ملت ها به نوع تربیت افراد آن بستگی دارد. تربیت دینی یکی از ساحت های مهم تربیت انسان است، که مهم ترین بخش آن تربیت عبادی است. از بین اعمال عبادی نیز، نماز از اهمیت والایی برخوردار است. مطالعۀ حاضر با هدف ارائۀ اصول و روش های تربیت نمازی فرزندان در سنین هفت تا چهارده سالگی انجام یافته است. در این پژوهش که از روش توصیفی ـ تحلیلی استفاده شده، شیوۀ تحلیل داده ها به صورت کیفی است. در مجموع هفت اصل و هفده روش ارائه شد و اصول تربیت نمازی به دست آمده عبارت بودند از: اصل ایجاد و تقویت بینش، اصل ایجاد و تقویت گرایش، اصل تقویت محبت به خداوند، اصل کرامت پروری، اصل اعتدال، اصل استمرار، اصل تسهیل. همچنین روش های تربیت نمازی به دست آمده عبارت بودند از: روش آموزش نماز، روش آموزش آثار و برکات نماز، روش ایجاد تصویر صحیح از نماز، روش هنر گرایی، روش مشاهده ای، روش الگودهی، روش فضاسازی معنوی، روش انتخاب دوستان مناسب، روش ارتباط دادن کودکان با مکان های مذهبی، روش یادآوری نعمت های الهی، روش محبت و مهرورزی، روش تشویق، روش تکلیف به حد وسع، روش تکرار و تلقین، روش عادت دادن، روش فریضه سازی، روش تدریج. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/4263 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/6_96.pdf ER -