TY - JOUR ID - 4295 TI - روش‌های تربیت جبهۀ باطل در فضای مجازی؛ تلاشی برای روش‌شناسی تربیتی در فضای مجازی JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Ahmad, Saeidi AD - حوزوی - مدرسه علمیه معصومیه س Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 32 IS - 3 SP - 79EP - 87تقلید ,تلقین ,روش تربیتی ,تقابل تمدنی ,تربیت مجازی ,DO - AB - بسیاری از انسان ها بعد از مدتی، اثر ناپسندی که جبهه باطل از طریق فضای مجازی بر آنها و زندگی شان گذاشته را متوجه می شوند؛ اما نمی دانند که چگونه این تغییرات سوء در آنها پدید آمده است. سؤال اصلی این نوشتار این است که جبهۀ باطل این اثرات را با چه روش هایی روی انسان ها و جوامع انسانی ایجاد می کند؟ شناخت این روش ها کمک شایانی به تشخیص نوع تربیت او سر صحنه واقعیت می کند. برای پی بردن به روش های مذکور و تحلیل کارکرد آنها، هم از عینک تجربه استفاده شده و هم از پنجره دین به این مقوله نگاه شده است. دو روش تلقین و تقلید (الگوپردازی)، روش های عمده ای هستند که جبهۀ باطل در مسیر تربیت وهمانی و باطل خود از آن استفاده می کند. نقش سلبریتی ها و همچنین هدفی که دشمن از بمباران اطلاعات دارد در اینجا مشخص می شود. جالب آنجاست که جدای از علم روان شناسی و جامعه شناسی روز، نظر اسلام و متن آیات و روایات نشان می دهد که این دو روش در نظر خداوند نیز از روش های عمده برای تربیت الهی حساب می شوند. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/4295 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/8_92.pdf ER -