TY - JOUR ID - 5000903 TI - تقویت معرفت و محبت نسبت به اهل بیت  در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اقدام پژوهی (مورد مطالعه: دبستان صدیقه گیوه چیان) JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Maliheh, Badi AD - دانشجوی کارشناسی ارشد - تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه قم Y1 - 2025 PY - 2025 VL - 4 IS - 2 SP - EP - محبت ,معرفت ,اهل بیت  ,سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ,دانش آموزان پایه دوم ,اهل بیت (علیهم السلام) ,DO - 10.22034/marifat.2024.5000903 AB - تحقیق حاضر با هدف تقویت حس علاقه، محبت و معرفت نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانش آموزان پایه دوم شامل 32 نفر، دبستان دخترانه صدیقه گیوه چیان 1 واقع در ناحیه 1 در سال تحصیلی 1402- 1401 انجام شده است. مدل پژوهش کیفی و رویکرد آن توصیفی- تحلیلی و شیوه گردآوری اطلاعات، مصاحبه، مطالعه و مشاهده عملکرد دانش آموزان در مورد میزان توجه و علاقه مندی به زندگی 14 معصوم (علیهم السلام) بود که مورد پژوهش قرار گرفت. در واقع عدم دسترسی به کتاب هایی در زمینه اهل بیت (علیهم السلام)، عدم مطالعه در مورد مسائل مذهبی، حضور کمرنگ در مراسم و مجلس های مذهبی و ... باعث به وجود آمدن احساس فاصله دانش آموزان از زندگی بزرگواران شده بود و اجرای راه حل هایی همچون فعالیت هایی برای آراستگی ظاهری محیط کلاس و بالا بردن روحیه معنوی دانش آموزان در مدرسه، غنی سازی منابع مورد مطالعه از زندگی اهل بیت (علیهم السلام) در کتابخانه کلاس و طرح مروجان محبت و معرفت اهل بیت(علیهم السلام) در خانواده و جامعه، موجب علاقه و معرفت بیش از پیش نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) در قلب و ذهن دانش آموزان شد. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/5000903 L1 - ER -