TY - JOUR ID - 5000903 TI - تقویت معرفت و محبت نسبت به اهل بیت  در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اقدام پژوهی (مورد مطالعه: دبستان صدیقه گیوه چیان) JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Maliheh, Badi AD - کارشناسی ارشد - تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه قم Y1 - 2025 PY - 2025 VL - 34 IS - 3 SP - 45EP - 57محبت ,معرفت ,سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ,دانش آموزان پایه دوم ,اهل بیت (علیهم السلام) ,DO - 10.22034/marifat.2024.5000903 AB - تحقیق حاضر با هدف تقویت حس علاقه، محبت و معرفت نسبت به اهل‌بیت در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانش‌آموزان پایۀ دوم شامل 32 نفر، دبستان دخترانه صدیقه گیوه‌چیان1 واقع در ناحیه 1 در سال تحصیلی 1402ـ1401 انجام شده است. مدل پژوهش کیفی و رویکرد آن توصیفی ـ تحلیلی و شیوه گردآوری اطلاعات، مصاحبه، مطالعه و مشاهده عملکرد دانش‌آموزان در مورد میزان توجه و علاقه‌مندی به زندگی 14 معصوم(ع) بود که مورد پژوهش قرار گرفت. درواقع عدم دسترسی به کتاب‌هایی در زمینه اهل‌بیت(ع)، عدم مطالعه در مورد مسائل مذهبی، حضور کمرنگ در مراسم‌ و مجلس‌های مذهبی و... باعث به وجود آمدن احساس فاصله دانش‌آموزان از زندگی بزرگواران شده بود و اجرای راه‌حل‌هایی همچون فعالیت‌هایی برای آراستگی ظاهری محیط کلاس و بالا بردن روحیه معنوی دانش‌آموزان در مدرسه، غنی‌سازی منابع مورد مطالعه از زندگی اهل‌بیت(ع) در کتابخانه کلاس و طرح مروجان محبت و معرفت اهل‌بیت(ع) در خانواده و جامعه، موجب علاقه و معرفت بیش از پیش نسبت به اهل‌بیت(ع) در قلب و ذهن دانش‌آموزان شد. علاوه بر آن، اجرای راه‌حل‌های مذکور، اهداف دیگری همچون حس همکاری، افزایش اعتماد به نفس و احترام متقابل نسبت به یکدیگر را نیز تقویت نمود. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/5000903 L1 - https://marifat.nashriyat.ir/sites/marifat.nashriyat.ir/files/article-files/5000903-1757906145.pdf ER -