@article { author = {amirahmadi, zeinab sadat and Jamebozorg, zahra and maleki, hasan}, title = {ارزش بخشی به هویت فرهنگی با طراحی آموزشی حکمی برای تحقق انسان حکیم در دانش‌آموزان متوسطه }, journal = {معرفت 321 ، تابستان 1404}, volume = {4}, number = {2}, pages = {-}, year = {2025}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {10.22034/marifat.2024.5001027}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزش بخشی به هویت فرهنگی با طراحی آموزشی حکمی برای تحقق انسان حکیم در دانش‌آموزان متوسطه }, abstract_fa ={هویت فرهنگی از مسائل مهم جامعه امروز ایران و خصوصا قشر جوان و نوجوان است. طبق اسناد بالادستی نظام آموزشی باید مبتنی بر آموزش سبک زندگی دینی از طریق تفکر و استدلال ‌باشد. طراحی آموزشی حکمی بر اساس فلسفه حکمت بنیان طراحی شده که یک مدل تفکر حکیمانه در کشف حقیقت و خیرخواهی برای هر مفهوم است و می‌کوشد شایستگی‌های یادگیری تعادل، شایستگی یادگیری تعامل برای روشنگری و شایستگی یادگیری تعالی برای الهام‌بخشی و ایجاد ارزش را در افراد تقویت کند. در این مسیر تامل، هم‌افزایی و تعاون برای تبادل تجربیات، تقویت قدرت گفت و شنود برای روشنگری و در نهایت نگارش جسورانه و شفاف برای کسب عزت نفس تمرین میشود. در این پژوهش تلاش شد بر مبنای طراحی آموزشی حکمی، هویت فرهنگی (در بعد سبک زندگی دینی) دانش آموزان پایه هفتم مورد بررسی قرار گیرد. نتایج پژوهش نشان داد که طراحی آموزشی حکمی بر ارزش‌بخشی به مفهوم هویت فرهنگی دانش‌آموزان در بعد سبک زندگی دینی تاثیر دارد و تحلیل نتایج حاصل از گویش و نگارش حکیمانه آنها، این تاثیر را به وضوح نشان داد.}, keywords_fa = {طراحی آموزشی ,شایستگی‌های یادگیری ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/5001027}, eprint = {} }