@article { author = {, Hosein}, title = {تنبیه و نقش آن در تربیت با نگرش اسلامی}, journal = {معرفت 130، مهر 1387}, volume = {17}, number = {7}, pages = {-}, year = {2008}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تنبیه و نقش آن در تربیت با نگرش اسلامی}, abstract_fa ={ابزار تنبیه برای تغییر رفتارهای نامطلوبِ افراد، به ویژه کودکان در زمینه تربیت، پیش از همه به ذهن خطور می‏کند، در صورتی که عده زیادی از متخصصان تعلیم و تربیت به دلیل مضرّات زیاد تنبیه با این شیوه مخالفند؛ گرچه برخی مواقع به عنوان آخرین روش، آن را مجاز می‏شمارند. هدف از تنبیه کاهش رفتار است؛ بدین‏روی باید مشخص گردد در چه سطحی و چه شرایطی توسط چه کسانی در چه زمانی باید از آن استفاده کرد.      دیدگاه اسلامی درباره تنبیه این است که تحت شرایطی می‏توان برای تأدیب تنبیه را به کار برد. البته تنبیه صرفا بدنی نیست، بلکه اخطار، تذکر، هشدار، سرزنش و غیر آن را هم شامل می‏شود. در این مقاله، نقش تنبیه به عنوان یک شیوه تغییر رفتار با نگرش دینی بررسی شده است. تلاش بر این است که با مراجعه به منابع دینی و به شیوه اسنادی و توصیفی، جایگاه و نقش تنبیه در این منابع و آموزه‏های دینی روشن شود.}, keywords_fa = {تربیت ,تنبیه ,تأدیب ,تخلّف ,تقویت ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/563}, eprint = {} }