@article { author = {Sharafoddin, Seyyed hosein}, title = {دین و رسانه}, journal = {معرفت 131، آبان 1387}, volume = {17}, number = {8}, pages = {13-}, year = {2008}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {دین و رسانه}, abstract_fa ={سپهر عام رسانه‏های جمعی مدرن به عنوان برجسته‏ترین دستاوردهای جهان صنعتی و فناوری‏های فرهنگی و ارتباطی پرنفوذ، همه پدیده‏ها و عناصر فرهنگی از جمله دین را به گونه‏های مختلفی پوشش داده است. کم و کیف این ارتباط و آثار و نتایج حاصل از آن، به ویژه در حوزه تعامل دین و رسانه‏های تصویری، سؤالات و مباحث مهمی را به میان کشیده و دین‏پژوهان و رسانه‏پژوهان را به عرصه‏های مطالعاتی جدیدی سوق داده است. این نوشتار درصدد است تا به اجمال بخشی از نقطه تلاقی‏های این دو حوزه را مورد بررسی قرار داده و تصویری هرچند کلی از فضای حاکم بر این تعامل به دست دهد. گونه‏های مختلف تعامل دین و رسانه، تأثیر و تأثّر هر یک بر، و از دیگری، عوامل مؤثر در تشدید یا تضعیف این ارتباط و روند جاری این تعامل عمده‏ترین مباحثی است که تصریحا و تلویحا از آن سخن رفته است.}, keywords_fa = {ارتباطات ,رسانه ,دین، فرهنگ ,رسانه دینی ,دین رسانه ای ,سکولاریسم ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/571}, eprint = {} }