TY - JOUR ID - 571 TI - دین و رسانه JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Seyyed hosein, Sharafoddin AD - استاد - گروه جامعه‌شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) Y1 - 2008 PY - 2008 VL - 17 IS - 8 SP - 13EP - ارتباطات ,رسانه ,دین، فرهنگ ,رسانه دینی ,دین رسانه ای ,سکولاریسم ,DO - AB - سپهر عام رسانه‏های جمعی مدرن به عنوان برجسته‏ترین دستاوردهای جهان صنعتی و فناوری‏های فرهنگی و ارتباطی پرنفوذ، همه پدیده‏ها و عناصر فرهنگی از جمله دین را به گونه‏های مختلفی پوشش داده است. کم و کیف این ارتباط و آثار و نتایج حاصل از آن، به ویژه در حوزه تعامل دین و رسانه‏های تصویری، سؤالات و مباحث مهمی را به میان کشیده و دین‏پژوهان و رسانه‏پژوهان را به عرصه‏های مطالعاتی جدیدی سوق داده است. این نوشتار درصدد است تا به اجمال بخشی از نقطه تلاقی‏های این دو حوزه را مورد بررسی قرار داده و تصویری هرچند کلی از فضای حاکم بر این تعامل به دست دهد. گونه‏های مختلف تعامل دین و رسانه، تأثیر و تأثّر هر یک بر، و از دیگری، عوامل مؤثر در تشدید یا تضعیف این ارتباط و روند جاری این تعامل عمده‏ترین مباحثی است که تصریحا و تلویحا از آن سخن رفته است. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/571 L1 - ER -