@article { author = {KHayeri , Hasan}, title = {مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد}, journal = {معرفت 131، آبان 1387}, volume = {17}, number = {8}, pages = {39-}, year = {2008}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مقایسه فضای تبلیغی تلویزیون و مسجد}, abstract_fa ={در این نوشتار با بهره‏گیری از چارچوب نظری «هویت، فضا»، فرایند تعامل ساحت‏های عقلانی و احساسی انسان در فضا و بازتولید آن، که حاکی از تبلور متفاوت ابعاد عقلانی و احساسی آدمی نسبت به گونه‏های متفاوت فضایی است، برخی از ابعاد دین‏داری در دو فضای «تقیّد به تماشای برنامه‏های مذهبی تلویزیون» و «تقیّد به رفتن به مسجد» با روش پیمایشی و فن پرسش‏نامه مورد بررسی قرار گرفته و تبیین گردیده که در شرایط تقیّد به مسجد زمینه مناسب‏تری برای تبلیغ دینی فراهم است؛ چراکه در فضای تماشای تلویزیون، ماهیت سرگرم‏کنندگی آن مجال کمتری برای تجلّی ابعاد دین‏مدارانه انسان فراهم می‏کند. هدف از این پژوهش این است که ظرفیت مکان‏ها و فضاهای سنّتی تبلیغ را با فضاهای مجازی نوین بررسی و میزان تأثیرگذاری، تفاوت و ظرفیت‏های هر یک را با هم مقایسه نماید.}, keywords_fa = {تبلیغ رسانه‏ای ,تبلیغ سنّتی ,مسجد ,هویت ,فضا ,دین‏مداری ,تکلیف‏مداری ,تسامح و تساهل ,عرف‏گرایی ,نسبی‏گرایی ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/572}, eprint = {} }