@article { author = {, Seyed Mustafa}, title = {پیش درآمدی بر}, journal = {معرفت 135، اسفند 1387}, volume = {17}, number = {12}, pages = {103-}, year = {2009}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {پیش درآمدی بر}, abstract_fa ={یکی از رایج‏ترین مشکلات رفتاری کودکان و دانش‏آموزان «فزون کنشی» است؛ اختلالی که بسیاری اوقات والدین را مجبور می‏کند به مراکز مشاوره مراجعه کنند و از مشاور و درمانگر کمک بخواهند. شناسایی اختلال فزون کنشی کار ساده‏ای نیست و نیاز به دقت کافی و تجربه فراوان دارد. امروزه، این اختلال ـ که اولین یا دومین اختلال فراوان در دوران کودکی و نوجوانی است ـ به دلایل گوناگون مورد توجه روان‏شناسان و روان‏پزشکان قرار گرفته است؛ از جمله: 1. برای بسیاری از دانش‏آموزان مشکلات قابل توجهی ایجاد می‏کند و بر عملکرد شناختی، اجتماعی، هیجانی و خانوادگی آنان و همچنین در بزرگ‏سالی، بر زندگی شغلی و زناشویی آنها تأثیر می‏گذارد. 2. سبب‏شناسی و درمان آن هنوز به طور کامل مشخص نشده است. 3. شناخت بهتر آن به شناخت بهتر بسیاری دیگر از اختلالات مشابه همچون اختلال سلوک و ناتوانی یادگیری کمک می‏کند. این نوشتار که به روش کتابخانه‏ای انجام شده، بر آن است تا تصویری نسبتا روشن از ماهیت، ویژگی‏ها، علل فزون کنشی و برخی مباحث مربوط به آن ارائه دهد و همچنین به بعضی از روش‏های درمان آن اشاره نماید.}, keywords_fa = {فزون کنشی ,کم‏ توجهی ,برانگیختگی ,تکانشگری ,دارودرمانی ,درمان‏های روان‏شناختی ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/632}, eprint = {} }