@article { author = {, Hasan}, title = {کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین}, journal = {معرفت 138، خرداد 1388}, volume = {18}, number = {3}, pages = {55-}, year = {2009}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین}, abstract_fa ={تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‏ترین و مؤثرترین وسیله ارتباط جمعی، خود را از پایگاه دینی تعریف و رسالت تبلیغی خویش را بر آن استوار نموده است. اقتضائات رسانه‏ای و نوع رویکرد و عملکرد این رسانه، همواره مجال بحث از قابلیت و ظرفیت این ابزار برای چنین رسالتی را فراهم نموده است. این مقاله با رویکرد نظری، تحلیلی و پیمایشی، در تلاش است تا با برجسته نمودن برخی مشکلات فراروی تلویزیون برای تبلیغ دین و مقایسه فضای رسانه‏ای آن با فضای رسانه‏های سنّتی، به افقی از قابلیت تلویزیون برای تبلیغ دین دست یابد. به نظر می‏رسد، فضای تبلیغی در رسانه ملی دارای اقتضائات خاص خود است و همچون فضای تبلیغ سنتی، دارای نقاط قوت و ضعف است. باید به تناسب اقتضائات تبلیغ دین از رسانه ملی در این زمینه بهره گرفت و در بهره‏گیری از آن باید به مؤلفه‏های پیام دین توجه ویژه نمود.}, keywords_fa = {تلویزیون دینی ,فضای تبلیغی رسانه‏ای ,فضای تبلیغی سنتی ,کارکرد تلویزیون ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/666}, eprint = {} }