TY - JOUR ID - 666 TI - کاستی‏های تلویزیون در تبلیغ دین JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Hasan, AD - دانشیار - گروه جامعه شناسی سیاسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 18 IS - 3 SP - 55EP - تلویزیون دینی ,فضای تبلیغی رسانه‏ای ,فضای تبلیغی سنتی ,کارکرد تلویزیون ,DO - AB - تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‏ترین و مؤثرترین وسیله ارتباط جمعی، خود را از پایگاه دینی تعریف و رسالت تبلیغی خویش را بر آن استوار نموده است. اقتضائات رسانه‏ای و نوع رویکرد و عملکرد این رسانه، همواره مجال بحث از قابلیت و ظرفیت این ابزار برای چنین رسالتی را فراهم نموده است. این مقاله با رویکرد نظری، تحلیلی و پیمایشی، در تلاش است تا با برجسته نمودن برخی مشکلات فراروی تلویزیون برای تبلیغ دین و مقایسه فضای رسانه‏ای آن با فضای رسانه‏های سنّتی، به افقی از قابلیت تلویزیون برای تبلیغ دین دست یابد. به نظر می‏رسد، فضای تبلیغی در رسانه ملی دارای اقتضائات خاص خود است و همچون فضای تبلیغ سنتی، دارای نقاط قوت و ضعف است. باید به تناسب اقتضائات تبلیغ دین از رسانه ملی در این زمینه بهره گرفت و در بهره‏گیری از آن باید به مؤلفه‏های پیام دین توجه ویژه نمود. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/666 L1 - ER -