@article { author = {Qurbani, Rahim}, title = {نقد و بررسى سیستم آموزش و پژوهش فلسفه}, journal = {معرفت 140، مرداد 1388}, volume = {18}, number = {5}, pages = {87-}, year = {2009}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقد و بررسى سیستم آموزش و پژوهش فلسفه}, abstract_fa ={بررسى نظام آموزشى و پروهشى فلسفه، امرى بسیار وسیع و طاقت فرساست و کار فردى به شمار نمى رود، بلکه باید در گروه هاى پژوهشى ویژه اى مورد نقد و بررسى قرار گیرد. اما تحلیل و بررسى آن به عنوان بررسى درجه دوم و خارج از سیستم، امرى ضرورى است. نوشتار حاضر با رویکرد تحلیلى و بررسى اسنادى این موضوع را از پنج منظر بررسى کرده، نقاط ضعف سیستم آموزش درس فلسفه در دانشگاه هاى ایران را به اجمال  و با صرف نظر از بحث هاى جزئى و آمارى بیان نموده، و در پایان، به ارائه برخى طرح ها و راه حل ها پرداخته است که مى تواند در برطرف کردن کاستى هاى موجود و مشکلات علمى درس فلسفه در دانشگاه ها مؤثر افتد.}, keywords_fa = {فلسفه ,سیستم آموزشى ,فلسفه‌هاى مضاف ,فعالیت میان‌رشته‌اى ,فارغ‌التحصیلان ,دانشجو ,استاد ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/721}, eprint = {} }