@article { author = {Azizi kiya, Gholam ali and Mesbahe Yazdi, Mohammad Taqi}, title = {علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن}, journal = {معرفت 143، آبان 1388}, volume = {18}, number = {8}, pages = {6-}, year = {2009}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن}, abstract_fa ={در باب وظایف قرآن پژوهان، توجه به دو محور مهم الزامی است: محور نخست عبارت است از لزوم شناخت و بهره گیری از آثار قرآن پژوهان پیشین که در حد تلاش خود گوهرهایی از دریای معارف قرآن را به بشر عرضه کرده اند. محور دوم، تلاش برای استخراج گوهرهای ناشناخته و مستور قرآن است که تاکنون در دسترس قرار نگرفته است. این استخراج نیاز به زمینه ها و شرایطی دارد که افزون بر توانایی های علمی و نظرداشت حاصل عمر گذشتگان، عمل کردن و کاربست آموزه های قرآن از مهم ترین آنها به شمار می آید. برخی آیات و احادیث، بیانگر ارتباط علم و عمل می باشند. در این نوشتار، نمونه ای عینی از تأثیر عمل به آموزه های قرآن در درک عمیق آن بیان شده است.}, keywords_fa = {تفسیر ,باطن قرآن ,ظاهر قرآن ,رابطه علم و عمل ,راه فهم عمیق قرآن ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/787}, eprint = {} }