TY - JOUR ID - 787 TI - علم و عمل خاستگاه فهم بالنده قرآن JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 2 LA - fa SN - 1023-6015 AU - Gholam ali, Azizi kiya AD - دانشیار - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) AU - Mohammad Taqi, Mesbahe Yazdi AD - Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 18 IS - 8 SP - 6EP - تفسیر ,باطن قرآن ,ظاهر قرآن ,رابطه علم و عمل ,راه فهم عمیق قرآن ,DO - AB - در باب وظایف قرآن پژوهان، توجه به دو محور مهم الزامی است: محور نخست عبارت است از لزوم شناخت و بهره گیری از آثار قرآن پژوهان پیشین که در حد تلاش خود گوهرهایی از دریای معارف قرآن را به بشر عرضه کرده اند. محور دوم، تلاش برای استخراج گوهرهای ناشناخته و مستور قرآن است که تاکنون در دسترس قرار نگرفته است. این استخراج نیاز به زمینه ها و شرایطی دارد که افزون بر توانایی های علمی و نظرداشت حاصل عمر گذشتگان، عمل کردن و کاربست آموزه های قرآن از مهم ترین آنها به شمار می آید. برخی آیات و احادیث، بیانگر ارتباط علم و عمل می باشند. در این نوشتار، نمونه ای عینی از تأثیر عمل به آموزه های قرآن در درک عمیق آن بیان شده است. UR - https://marifat.nashriyat.ir/node/787 L1 - ER -