@article { author = {Ghaderi, Mahdi}, title = {فناورى اطلاعات، نیروى انسانى و توسعه آموزشى}, journal = {معرفت 146، بهمن 1388}, volume = {18}, number = {11}, pages = {149-}, year = {2010}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {1023-6015}, eissn = {2980-8383}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {فناورى اطلاعات، نیروى انسانى و توسعه آموزشى}, abstract_fa ={فناورى اطلاعات و نیروى انسانى متخصص و کارآمد، از جمله مهم ترین محور اساسى توسعه جوامع به حساب مى آیند. عدم توجه و غفلت از آنها، موجب عقب ماندگى است. هدف از این نوشتار، بررسى پدیده فناورى اطلاعات، جایگاه نیروى انسانى متخصص و کارآمد در آن و اثرات این دو بر توسعه آموزشى مى باشد. روش تحقیق نیز روش اسنادى است که پس از جمع آورى اطلاعات، بر اساس روش تطبیقى و تحلیلى سعى شده است درک صحیحى از پیامدهاى این پدیده فناورى اطلاعات در ابعاد گوناگون حاصل شود. نتایج حاصل این پژوهش عبارت است از: بین پدیده فناورى اطلاعات، نیروى انسانى و توسعه آموزشى، نوعى رابطه دیالکتیک و متقابل نهفته است؛ دسترسى به اطلاعات و ابزارهاى نوین تکنولوژیک، از مهم ترین عوامل توسعه محسوب مى شود. این عوامل خود مبناى توسعه آموزشى هستند که منجر به بهره ورى و ارتقاى کمّى و کیفى سطوح گوناگون آموزشى خواهد شد. همچنین ارتقاى سطح تحصیلات و توسعه آموزشى، مبنایى براى کارآمدى و بهره ورى نیروى انسانى است.  }, keywords_fa = {فناورى اطلاعات ,نیروى انسانى ,توسعه آموزشى ,جهان چهارم ,}, url = {https://marifat.nashriyat.ir/node/823}, eprint = {} }