Marifat, Volume 21, Issue 5, No 176, Year 2024 , Pages 117-

    آسیب ‏شناسى تفکر در سازمان‏ هاى آموزشى

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Raziyeh / دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه اصفهان / emamirazieh@yahoo.com
    Mohammad / استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان / mdnajafi@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :آسیب ‏شناسى تفکر در سازمان‏ هاى آموزشى
    Abstract: 
    «تفکر» یکى از اهداف اساسى تعلیم و تربیت است که هر نظامى به دنبال تحقق آن مى باشد. این نوشتار در پى بررسى عواملى است که در سازمان آموزشى مانع و یا موجب آسیب به تفکر مى گردند. بدین منظور، بحث از آسیب هاى تفکر و پیامدهاى ناشى از عدم برخوردارى از تفکر دینى، از مباحث ضرورى این نوشتار است. این پژوهش با روش توصیفى ـ تحلیلى و با استفاده از منابع کتابخانه اى و با تأکید بر رویکرد دینى، بر این باور است که تفکر کلید روشنایى ها و مبدأ کسب بصیرت، وسیله کسب معارف و اساس حیات انسانى است. رمز پایدارى هر اجتماعى، در گرو حیات فکرى آن جامعه است. تا جامعه به حیات فکرى خویش دست نیابد، از زندگى راستین برخوردار نخواهد بود. به نظر مى رسد تفکر در صورتى ثمربخش خواهد بود که انسان، به اصالت آن باور داشته و جامعه نیز از سلامتى برخوردار باشد. در این صورت، انسان مى تواند از این نیروى خدادادى در طریق سعادت و کمال خود استفاده نماید، و هیچ گونه مانعى از برون و یا آفتى از درون، اندیشه او را تهدید ننموده و فکر او را به بند نخواهد کشید. 
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Raziyeh, , Mohammad.(2024) آسیب ‏شناسى تفکر در سازمان‏ هاى آموزشى. Marifat, 21(5), 117-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Raziyeh ; Mohammad ."آسیب ‏شناسى تفکر در سازمان‏ هاى آموزشى". Marifat, 21, 5, 2024, 117-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , R, , M.(2024) 'آسیب ‏شناسى تفکر در سازمان‏ هاى آموزشى', Marifat, 21(5), pp. 117-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , R, , M. آسیب ‏شناسى تفکر در سازمان‏ هاى آموزشى. Marifat, 2024; 21(5): 117-