Pages:
57-
Receive Date: 2025/02/11
Accept Date: 2025/02/11
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)
Abstract:
منظومه یا نظام ارزش ها به عنوان بنیادى ترین مؤلفه فرهنگى هر جامعه، معمولاً از طریق نفوذ تدریجى به سازمان شخصیتى افراد و نهادها و ساختارهاى اجتماعى خود را در جلوه هاى انتزاعى و انضمامى بازتولید کرده و همچون جویبارى در بسترهاى روانى و اجتماعى و در سپهر معنایى و گفتمانى غالب جامعه به حیات خویش ادامه مى دهد. انتقال ارزش ها به همراه سایر مؤلفه هاى وابسته، عمدتا از طریق کارگزاران و عوامل و وسایط خاصى صورت مى پذیرد. در عصر حاضر، رسانه هاى جمعى، به ویژه رسانه هاى تصویرى از برجسته ترین کانال هاى انتقال، احیا، تقویت، تغییر، ویرایش و حتى آفرینش ارزش ها شمرده مى شوند. این نوشتار درصدد است تا با محوریت رسانه ملى به عنوان یک دانشگاه عمومى و یکى از بازوان فرهنگى نظام اسلامى، و با ارجاع به زیرساخت هاى هنجارى و توقعات نهادى شده، نقش این رسانه را در بازخوانى، انتقال، تبلیغ، برجسته سازى و صیانت ارزش هاى اسلامى یا مورد تأیید اسلام را با رویکردى جامعه شناختى و ارتباطى مورد تحلیل و واکاوى قرار دهد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Sharafoddin, Seyyed hosein.(2025) نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى). Marifat, 21(8), 57-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Seyyed hosein Sharafoddin."نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)". Marifat, 21, 8, 2025, 57-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Sharafoddin, S.(2025) 'نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)', Marifat, 21(8), pp. 57-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Sharafoddin, S. نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى). Marifat, 2025; 21(8): 57-