Marifat, Volume 21, Issue 8, No 179, Year 2024 , Pages 57-

    نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    Writers:
    Seyyed hosein Sharafoddin / Professor - Department of Sociology, Imam Khomeini Educational and Research Institute / sharaf@qabas.net
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)
    Abstract: 
    منظومه یا نظام ارزش ها به عنوان بنیادى ترین مؤلفه فرهنگى هر جامعه، معمولاً از طریق نفوذ تدریجى به سازمان شخصیتى افراد و نهادها و ساختارهاى اجتماعى خود را در جلوه هاى انتزاعى و انضمامى بازتولید کرده و همچون جویبارى در بسترهاى روانى و اجتماعى و در سپهر معنایى و گفتمانى غالب جامعه به حیات خویش ادامه مى دهد. انتقال ارزش ها به همراه سایر مؤلفه هاى وابسته، عمدتا از طریق کارگزاران و عوامل و وسایط خاصى صورت مى پذیرد. در عصر حاضر، رسانه هاى جمعى، به ویژه رسانه هاى تصویرى از برجسته ترین کانال هاى انتقال، احیا، تقویت، تغییر، ویرایش و حتى آفرینش ارزش ها شمرده مى شوند.  این نوشتار درصدد است تا با محوریت رسانه ملى به عنوان یک دانشگاه عمومى و یکى از بازوان فرهنگى نظام اسلامى، و با ارجاع به زیرساخت هاى هنجارى و توقعات نهادى شده، نقش این رسانه را در بازخوانى، انتقال، تبلیغ، برجسته سازى و صیانت ارزش هاى اسلامى یا مورد تأیید اسلام را با رویکردى جامعه شناختى و ارتباطى مورد تحلیل و واکاوى قرار دهد.  
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sharafoddin, Seyyed hosein.(2024) نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى). Marifat, 21(8), 57-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Seyyed hosein Sharafoddin."نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)". Marifat, 21, 8, 2024, 57-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sharafoddin, S.(2024) 'نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)', Marifat, 21(8), pp. 57-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Sharafoddin, S. نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى). Marifat, 2024; 21(8): 57-