Pages: 
				57-
			
						
						
				Receive Date: 2025/11/04
			
						
						
				Accept Date: 2025/11/04
			  
					
		
						
		
			 
		
		
		
			 
		
        
            چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian) 
            
                
                    
                        Title :نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)                    
                    
                        Abstract: 
منظومه یا نظام ارزش ها به عنوان بنیادى ترین مؤلفه فرهنگى هر جامعه، معمولاً از طریق نفوذ تدریجى به سازمان شخصیتى افراد و نهادها و ساختارهاى اجتماعى خود را در جلوه هاى انتزاعى و انضمامى بازتولید کرده و همچون جویبارى در بسترهاى روانى و اجتماعى و در سپهر معنایى و گفتمانى غالب جامعه به حیات خویش ادامه مى دهد. انتقال ارزش ها به همراه سایر مؤلفه هاى وابسته، عمدتا از طریق کارگزاران و عوامل و وسایط خاصى صورت مى پذیرد. در عصر حاضر، رسانه هاى جمعى، به ویژه رسانه هاى تصویرى از برجسته ترین کانال هاى انتقال، احیا، تقویت، تغییر، ویرایش و حتى آفرینش ارزش ها شمرده مى شوند.  این نوشتار درصدد است تا با محوریت رسانه ملى به عنوان یک دانشگاه عمومى و یکى از بازوان فرهنگى نظام اسلامى، و با ارجاع به زیرساخت هاى هنجارى و توقعات نهادى شده، نقش این رسانه را در بازخوانى، انتقال، تبلیغ، برجسته سازى و صیانت ارزش هاى اسلامى یا مورد تأیید اسلام را با رویکردى جامعه شناختى و ارتباطى مورد تحلیل و واکاوى قرار دهد.
 
                      
                    
                                     
             
         
					 
	
	
		Cite this article:
		
RIS
		Mendeley
		BibTeX
		APA
		MLA
		HARVARD
		VANCOUVER
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Sharafoddin, Seyyed hosein.(2025) نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى). Marifat, 21(8), 57-
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Seyyed hosein Sharafoddin."نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)". Marifat, 21, 8, 2025, 57-
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Sharafoddin, S.(2025) 'نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى)', Marifat, 21(8), pp. 57-
 
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
Sharafoddin, S. نقش رسانه هاى جمعى در انتقال ارزش هاى اجتماعى (با تأکید بر رسانه ملى). Marifat, 2025; 21(8): 57-