Marifat, Volume 16, Issue 1, No 112, Year 2025 , Pages 17-

    آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى)

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    Hadi Hoseinkhani / استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) / h.hosseinkhani@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى)
    Abstract: 
    تربیت اخلاقى بخش قابل توجهى از برنامه ها و فعالیت هاى تربیتى ما را در خصوص نسل آینده به خود اختصاص داده است. در عین حال، این ساحت از تربیت نیز همچون دیگر ساحت ها، از بروز آفت ها و آسیب هایى که در روند آن اختلال ایجاد مى کند، در امان نیست. نوشتار حاضر در پى آن است که «تربیت تحمیلى» را به عنوان مانع و آفتى در مسیر تربیت صحیح اخلاقى مورد بررسى قرار داده، با ارائه تعریفى از آن، برخى از نمودها و جلوه هاى آن را ترسیم نماید. همچنین با بازشناسى عوامل و ریشه هاى تحقق تربیت تحمیلى، آثار و پیامدهاى آن را مورد توجه قرار داده و در پایان نیز راه کارهایى براى مقابله با آن ارائه دهد.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hoseinkhani, Hadi.(2025) آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى). Marifat, 16(1), 17-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hadi Hoseinkhani."آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى)". Marifat, 16, 1, 2025, 17-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hoseinkhani, H.(2025) 'آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى)', Marifat, 16(1), pp. 17-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Hoseinkhani, H. آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى). Marifat, 2025; 16(1): 17-