Pages:
17-
Receive Date: 2025/03/24
Accept Date: 2025/03/24
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى)
Abstract:
تربیت اخلاقى بخش قابل توجهى از برنامه ها و فعالیت هاى تربیتى ما را در خصوص نسل آینده به خود اختصاص داده است. در عین حال، این ساحت از تربیت نیز همچون دیگر ساحت ها، از بروز آفت ها و آسیب هایى که در روند آن اختلال ایجاد مى کند، در امان نیست. نوشتار حاضر در پى آن است که «تربیت تحمیلى» را به عنوان مانع و آفتى در مسیر تربیت صحیح اخلاقى مورد بررسى قرار داده، با ارائه تعریفى از آن، برخى از نمودها و جلوه هاى آن را ترسیم نماید. همچنین با بازشناسى عوامل و ریشه هاى تحقق تربیت تحمیلى، آثار و پیامدهاى آن را مورد توجه قرار داده و در پایان نیز راه کارهایى براى مقابله با آن ارائه دهد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Hoseinkhani, Hadi.(2025) آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى). Marifat, 16(1), 17-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Hadi Hoseinkhani."آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى)". Marifat, 16, 1, 2025, 17-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Hoseinkhani, H.(2025) 'آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى)', Marifat, 16(1), pp. 17-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Hoseinkhani, H. آسیب شناسى تربیت اخلاقى (تربیت تحمیلى). Marifat, 2025; 16(1): 17-